Po vyše roku od predstavenia novej generácie obľúbenej X1-ky prichádza na rad podľa očakávaní aj jej štýlovejší derivát pod označením X2. BMW pritom pokračuje v rozbehnutom trende, v rámci ktorého svoje kľúčové novinky prináša so spaľovacími motormi, aj v čisto elektrickom variante. Nová X2-ka a jej elektrický derivát iX2 sa od seba vizuálne líšia len detailoch (zaslepená maska, absencia výfukov), ich spoločným znakom je tak medzigeneračne ešte expresívnejší dizajn.
Predná maska, nárazník či svetlá pripomínajú modernizované X6, zatiaľ čo na druhom konci karosérie sme svedkami úplne nových svetiel. Práve zadné partie zaujmú svojimi netypickými tvarmi, výrazným spojlerom či veľkou čiernou plochou v nárazníku. Nové BMW X2 tak nadobudlo viac športovejšie krivky, pod čo sa podpisujú aj opticky svalnatejšie boky a ich blatníky.
To, že ide už o kus relatívne veľkého auta, potvrdzuje aj fakt, že v porovnaní s predchodcom je novinka až o vyše 19 centimetrov dlhšia! S tým súvisí viac miesta v interiéri v pozdĺžnom smere pre cestujúcich vzadu. Zásadnou zmenou prešla aj palubná doska, ktorá má podstatne modernejší dizajn. Jej dominantou je širokouhlý štít displejov – 10,25" digitálne budíky a 10,7" obrazovka nového infotainmentu iDrive 8.
V úvode predaja budú k dispozícii verzie s výhradne predným pohonom (sDrive20i a sDrive18d), nad ktoré sa postaví vrcholný variant M35i xDrive so schopnosťou akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 5,4 sekundy. Všetky spaľovacie verzie majú pritom štandardne 7-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic.
Elektromobil iX2 xDrive30 má dva elektromotory a 64,8 kWh akumulátor, ktorý má zaručiť WLTP dojazd v rozmedzí od 417 až 449 kilometrov. Palubný systém podporuje najvyšší nabíjací výkon 130 kW – z 10 na 80 % ma trvať menej ako 30 minút. Podľa vzoru modelu X1 možno očakávať, že časom sa ponuka rozšíri aj o verzie xDrive23i, xDrive23d či plug-in hybridy xDrive25e, respektíve xDrive30e.
Zdroj: BMW
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12