Naspäť Autor: martinzmartina, 8.10.2023, 11:12

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Kodiaq 2. generácie narástol až o vyše 6 centimetrov do dĺžky, vďaka čomu najväčšie SUV značky Škoda pôsobí majestátnejším dojmom, hoci šírka ani výška karosérie sa prakticky nezmenila. Väčšiu optickú robustnosť však dodáva čelná časť, ktorá má väčšie nielen čisté plochy, ale aj svetlá. Tie naďalej ostávajú verné rozdeleniu do dvoch poschodí, ich tvar pritom vnáša prísnejší pohľad. Vzhľad svetiel dopĺňa tzv. Crystallinium – kryštalický prvok, ktorý zvýrazňuje ich kontúry, no a novinkou je svetelný LED pás, nenápadne ukrytý pod lištami masky.

Poznávacím znakom novej generácie je D-čkový stĺpik lakovaný v odtieni Dark Chrome, zatiaľ čo verzia Sportline ho má v rámci štandardného čierneho optického balíka v čiernom odtieni. Úplne nové sú napokon zadné svetlá, ktoré sú prepojené reflexným červeným pásom. Azda ešte zásadnejšie sa zmenil interiér, kde sa citeľnou mierou zlepšila kvalita materiálov aj samotné spracovanie. Vnútrajšok súčasne pôsobí značne modernejším dojmom – štandardom sú 10" digitálne budíky bez kaplnky a centrom palubnej dosky je až 13" voľne stojaci displej s infotainmentom novej generácie.

Veľkú pozornosť upriamuje český výrobca na interaktívne kruhové ovládače na stredovej konzole – tri otočné voliče poslúžia primárne na nastavenie teploty ventilácie, vďaka ich konfigurácii je však možné nastavovať sekundárne funkcie (jazdné režimy, aktivovať vyhrievanie/ventiláciu sedadiel atď.). V zmysle nových koncernových trendov sa zmenilo aj umiestnenie voliča automatickej prevodovky, keďže ten sa zo stredového tunela presunul za volant na pravej strane. Stredová konzola tak ponúka viac užitočných odkladacích priestorov.
 

Kľúčové informácie

  • sériovo full-LED, za príplatok Matrix-LED svetlá (36 segmentov)
  • rozmery karosérie: 4 758 × 1 864 × 1 657 mm 
  • 17 až 20" disky kolies, 9 lakov karosérie
  • väčšina z použitých materiálov je recyklovaná
  • batožinový priestor: 910 litrov (7-miestna verzia 845 litrov)
  • príplatkový head-up displej s prvkami rozšírenej reality 
  • nové Simlpy Clever riešenia – zdvojený drižak na nápoje, plachta v kufri a pod.
  • až dva sloty na bezdrôtové nabíjanie s funkciou chladenia 
     

Po predstavení súrodenca z dieľne Volkswagen už nie je prekvapením, že ani Kodiaq neprichádza o dvojlitrové motory. Isté odlišnosti však predsa len evidujeme, pretože v orovnaní s Tiguanom, Škoda neponúkne nasledujúce verzie – slabšie 130-koňové 1.5 eTSI, silnejšie 265-koňové 2.0 TSI a rovnako ani najsilnejšiu verziu, teda plug-in hybrid v 272-koňovom variante. Základom v ponuke je tak rovno mild-hybridný agregát 1.5 eTSI s výkonom 150 koní, nasleduje jeho plug-in hybridný variant iV, zatiaľ čo prím hrajú dva dvojlitrové motory TDI a jedno 2.0 TSI. Dá sa totiž predpokladať, že Škoda si silnejšiu verziu dvojlitrového TSI necháva pre chystaný Kodiaq RS.
 

Motorické verzie

  • 1.5 eTSI | 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI iV | 150 kW/204 k
  • 2.0 TSI 4x4 | 150 kW/204 k
  • 2.0 TDI | 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4x4)


Nový Kodiaq je už sériovo vybavený 7-stupňovým DSG, jedinou výnimkou je plug-in hybrid iV, ktorý sa spolieha len na 6-stupňový automat. Jeho výhodou je však udávaný, až 100-kilometrový elektrický dojazd (WLTP), ktorý má zaručiť akumulátor o veľkosti 25,7 kWh. Veľkým benefitom je podpora nielen 11 kW AC nabíjania, ale aj až 50 kW DC nabíjania. Žiaľ, plug-in hybrid má výhradne len predný pohon. Ďalšou z technický inovácii pre nový Kodiaq sú príplatkové adaptívne tlmiče DCC Plus. Ich dvojventilové riešenie má docieliť lepšiu schopnosť individuálne filtrovať nerovnosť, teda zaručiť väčší komfort a súčasne citeľnejší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami tuhosti.

Zdroj: Škoda Auto

Tagy: Škoda Kodiaq
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12