Kľúčová novinka značky Volkswagen pre rok 2023 svojim oblejším dizajnom odkazuje na prvú generáciu. Tiguan s poradovým číslom tri totiž preberá niektoré estetické riešenia z elektrickej rodiny modelov ID, o čom svedčia nielen oblejšie tvary, ale aj vzájomne prepojené a užšie full-LED svetlá (dodávané sériovo) na oboch koncoch. Kvôli zaslepenej maske s priehľadným efektnom sa otvory na prívod vzduchu presunuli do spodnej časti nárazníka, najmä do jeho rohov. Nová generácia pritom vznikne už len v 5-miestnej konfigurácii, pretože doterajší 7-miestny derivát Tiguan Allspace nahradí v budúcnosti osobitný model pod vlastným názvom.
Palubná doska sa nesie v rovnakom dizajnovom jazyku ako v prípade skôr predstaveného modelu Passat – štandardom sú 10,25" budíky a voľne stojací 12,9" displej multimediálneho prostredia (za príplatok až 15" obrazovka). Nad budíkmi už nie je kaplnka, integrované sú priamo do relatívne vysokého čela palubovky s klavírnym lakom a efektným náladovým osvetlením pred spolujazdcom. Veľkou novinkou je interaktívne koliesko na stredovom tuneli, ktoré strieda premiestnený volič automatickej prevodovky – po novom sa nachádza priamo na stĺpik riadenia, čiže za volantom. Ten má opäť fyzické tlačidlá, značka tak vypočula kritiku za nešťastné dotykové plochy.
Jedna z najsilnejších stránok novej generácie, obzvlášť v kontexte konkurencie, je nečakane široká paleta motorov, ktorá zahrŕňa až 8 motorických verzií. Základom je motor 1.5 eTSI v mild-hybridnej konfigurácii, nasledujú jeho plug-in hybridné vyhotovenia, no a prím budú naďalej hrať 2-litrové agregáty TSI a TDI. Po novom sú všetky varianty sériovo so 7-stupňovým DSG, pri plug-in hybridoch ide o 6-stupňový automat. Samozrejme, nechýba ani pohon všetkých štyroch kolies, ktorý však bude k dispozícii len pri pre motor 2.0 TSI a silnejšie 2.0 TDI. Zvyšné verzie majú výhradne pohon prednej nápravy (žiaľ vrátane plug-in hybridov).
Veľkú pozornosť upriamuje Volkswagen práve do nových plug-in hybridov (eHybrid), ktorých spoločným znakom je 19,7 kWh akumulátor a čisto elektrický dojazd až 100 kilometrov (WLTP). Palubný systém pritom podporuje nielen 11 kW AC nabíjanie, ale aj až 50 kW DC nabíjanie. Ďalšou prednosťou novej generácie je technológia DCC Pro, čiže dvojventilové adaptívne tlmiče, ktoré majú zaručiť väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami a súčasne ponúknuť ešte väčší komfort.
Zdroj: Volkswagen
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12