Naspäť Autor: martinzmartina, 19.9.2023, 20:20

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Kľúčová novinka značky Volkswagen pre rok 2023 svojim oblejším dizajnom odkazuje na prvú generáciu. Tiguan s poradovým číslom tri totiž preberá niektoré estetické riešenia z elektrickej rodiny modelov ID, o čom svedčia nielen oblejšie tvary, ale aj vzájomne prepojené a užšie full-LED svetlá (dodávané sériovo) na oboch koncoch. Kvôli zaslepenej maske s priehľadným efektnom sa otvory na prívod vzduchu presunuli do spodnej časti nárazníka, najmä do jeho rohov. Nová generácia pritom vznikne už len v 5-miestnej konfigurácii, pretože doterajší 7-miestny derivát Tiguan Allspace nahradí v budúcnosti osobitný model pod vlastným názvom.

Palubná doska sa nesie v rovnakom dizajnovom jazyku ako v prípade skôr predstaveného modelu Passat – štandardom sú 10,25" budíky a voľne stojací 12,9" displej multimediálneho prostredia (za príplatok až 15" obrazovka). Nad budíkmi už nie je kaplnka, integrované sú priamo do relatívne vysokého čela palubovky s klavírnym lakom a efektným náladovým osvetlením pred spolujazdcom. Veľkou novinkou je interaktívne koliesko na stredovom tuneli, ktoré strieda premiestnený volič automatickej prevodovky – po novom sa nachádza priamo na stĺpik riadenia, čiže za volantom. Ten má opäť fyzické tlačidlá, značka tak vypočula kritiku za nešťastné dotykové plochy.
 

Kľúčové informácie

  • príplatkové IQ.Light HD Matrix-LED svetá majú 38-tisíc LED pixelov
  • rozmery karosérie: 4 540 × 1 840 × 1 670 mm 
  • 17 až 20" disky kolies, k dispozícii optický R-line paket
  • aerodynamicky koeficient odporu vzduchu Cx = 0,28
  • batožinový priestor: 652 litrov (sériovo elektrické veko)
  • nový infotainment MIB4 s intuitívnejším rozhraním
  • head-up displej s prvkami rozšírenej reality 
  • slot na bezdrôtové nabíjanie s funkciou chladenia 
     

Jedna z najsilnejších stránok novej generácie, obzvlášť v kontexte konkurencie, je nečakane široká paleta motorov, ktorá zahrŕňa až 8 motorických verzií. Základom je motor 1.5 eTSI v mild-hybridnej konfigurácii, nasledujú jeho plug-in hybridné vyhotovenia, no a prím budú naďalej hrať 2-litrové agregáty TSI a TDI. Po novom sú všetky varianty sériovo so 7-stupňovým DSG, pri plug-in hybridoch ide o 6-stupňový automat. Samozrejme, nechýba ani pohon všetkých štyroch kolies, ktorý však bude k dispozícii len pri pre motor 2.0 TSI a silnejšie 2.0 TDI. Zvyšné verzie majú výhradne pohon prednej nápravy (žiaľ vrátane plug-in hybridov).
 

Motorické verzie

  • 1.5 eTSI | 96 kW/130 koní alebo 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI eHybrid | 150 kW/204 k alebo 200 kW/272 k
  • 2.0 TSI 4Motion | 150 kW/204 k alebo 195 kW/265 k
  • 2.0 TDI | 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4Motion)


Veľkú pozornosť upriamuje Volkswagen práve do nových plug-in hybridov (eHybrid), ktorých spoločným znakom je 19,7 kWh akumulátor a čisto elektrický dojazd až 100 kilometrov (WLTP). Palubný systém pritom podporuje nielen 11 kW AC nabíjanie, ale aj až 50 kW DC nabíjanie. Ďalšou prednosťou novej generácie je technológia DCC Pro, čiže dvojventilové adaptívne tlmiče, ktoré majú zaručiť väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami a súčasne ponúknuť ešte väčší komfort.

Zdroj: Volkswagen

Tagy: VW Volkswagen Tiguan
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12