Takmer 35 miliónov predných exemplárov radia Passat medzi doposiaľ najpredávanejšie automobilové počiny, no a teraz prichádza vo svojej už 9. generácii. Po Golfe druhý najpredávanejší Volkswagen v histórii však po novom vznikne už len ako kombi s dodatkom Variant. Stojí na platforme MQB Evo, je medzigeneračne až o 144 milimetrov (!) dlhší a jeho súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu len 0,25. Môžu za to nielen vzduchové clony v nárazníku, aktívne klapky či zakrytý podvozok, ale aj prísne aerodynamicky navrhnutá karoséria s oblejšími tvarmi, ktoré sú inšpirované elektrickými modelmi z rodiny ID. Dôkazom toho sú aj premiérovo prepojené svetlá na oboch koncoch.
V rámci úplne novej palubnej dosky (navrhnutá Slovákom) sú štandardom 10,25" digitálne budíky a 12,9" displej systému MIB 4. generácie. Za príplatok je možné zvoliť až 15" stredovú obrazovku. V porovnaní s novým Superbom, s ktorým po novom zdieľa už aj samotný skelet karosérie, sa Passat spolieha výhradne na dotykové ovládanie ventilácie. Základné nastavenia sú vždy vyvedené na spodnej lište displeja, zatiaľ čo dotyková lišta na nastavenie teploty či hlasitosti je už osvetlená. Zásadnou novinkou je nová pozícia voliča prevodovky – zo stredového tunela sa presunul na stĺpik riadenia, teda za volant po pravej strane.
Silnou stránkou novej generácie je predovšetkým široká paleta pohonných jednotiek, ktorá dáva zákazníkom stále veľkú možnosť výber. K dispozícii sú totiž naďalej konvenčné agregáty TSI a TDI v rôznych výkonnostných verziách, vrátane silných 2-litrových motorov. Základ ponuky však tvorí už aj mild-hybridný štvorvalec, zatiaľ čo na svoje si príde aj fanúšik plug-in hybridnej technológie. Jej základom je motor 1.5 TSI, ktorému sekunduje elektromotor, Volkswagen pritom ponúka až dve výkonnostné verzie, ktorých spoločným znakom je 19,7 kWh akumulátor a čisto elektrický dojazd až 100 kilometrov (WLTP). Žiaľ, plug-in hybrid sa spolieha výhradne na predný pohon, ponúka však nielen 11 kW AC nabíjanie, ale aj až 50 kW DC nabíjanie.
Všetky motorizácie sú už štandardne vybavené automatickou prevodovkou – plug-in hybridy majú 6-stupňové, zvyšné verzie 7-stupňové DSG. Samozrejme, k dispozícii je aj pohon všetkých štyroch kolies, ale len pri najsilnejších 2-litrových variantoch. Veľkú technologickú inováciu predstavuje príplatkový adaptívny podvozok s technológiou DCC Pro, ktorej nové dvojventilové tlmiče majú zaručiť väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami a súčasne ponúknuť ešte väčší komfort.
Zdroj: Volkswagen
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12