Na jesennom autosalóne v Mníchove si svoju svetovú premiéru strihli hneď dve zásadné novinky značky MINI. Jej najpopulárnejšie modely, ikonický Cooper a všestranný Countryman, sa totiž ukázali v najnovších generáciách. Tie začínajú písať novú éru značky – čisto elektrickú a digitálnu. Zaujímavosťou však je, že síce úplne nový Cooper 5. generácie aj Countryman 3. generácie teraz prichádzajú v čisto elektrických verziách, neskôr predsa len spoznáme aj verzie so spaľovacími motormi. Dokonca, podľa informácii automobilky bude model Cooper s konvenčnými motormi stáť na inej platforme, čo je veľmi netypické.
Novinky sa naďalej držia tradičného dizajnu, po novom však evidujeme viac uhladený dizajn karosérie, jej jednotlivé detaily sú však pre zmenu hranatejšie (maska, koncové svetlá a podobne). Zatiaľ čo Contryman nadobudol opäť majestátnejší zjav, malý Cooper sa rozmerovo prakticky nezmenil. Kvôli batérii sa však citeľne natiahol jeho rázvor a zmenšili previsy. K dispozícii už bude len v 3-dverovej karosérii, z ktorej sa navyše prekvapivo vytratili tradičné plastové lemy v blatníkoch. Pôsobí tak paradoxne zavalitejším dojmom.
Novú digitálnu dobu reprezentujú predovšetkým interiéri noviniek, v ktorých je spoločným znakom okrúhly OLED displej uprostred palubnej dosky. Má až 240-milimetrový priemer, minimálne okraje a 8 preddefinovaných motívov zobrazenia, ktoré súčasne suplujú aj klasické budíky. Pred vodičom sa totiž nachádza už len príplatkový head-up displej, ktorý však kvôli špecifickému zahnutiu čelného okna musí premietať údaje naďalej na výsuvnú plochu.
V úvode predaja MINI ponúkne model Cooper v 2 verziách – E a SE. Hoci sa odlišujú nielen veľkosťou batérie, ale aj výkonom, v oboch prípadoch majú výhradne predný pohon a ich systém podporuje 11 kW AC nabíjanie. V prípade jednosmerného DC prúdu zvládne slabšia verzia 75 a silnejšia 95 kW nabíjanie. Vzhľadom k tomu, že väčší Countryman zdieľa technický základ s BMW iX1, jeho technika je odlišná. O pohon stará predný elektromotor, k dispozícii však bude aj verzia All4, ktorá pridáva ďalší motor na zadnú nápravu. Palubná nabíjačka pritom poskytuje najvyšší nabíjací výkon na úrovni 130 kW, takže dobitie akumulátora z 10 na 80 % potrvá menej ako 30 minút.
Zdroj: MINI
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12