Značka Škoda po novom Kodiaqu práve svetu ukázala aj svoju druhú kľúčovú novinku tohto roka. Superb 4. generácie prichádza s radom vylepšení, naďalej ale zastúpi klasiku, ktorá ponúkne širokú paletu pohonných jednotiek aj narozdiel od súrodeneckého Passatu aj oba karosárske varianty – liftback a Combi. Ich spoločným znakom sú ostro rezané línie, ktoré boli však kvôli lepšej aerodynamike a novému dizajnovému jazyku Modern Solid viac tvarovo optimalizované. Nový Superb sa tak na prvý pohľad radikálne nezmenil, pôsobí ale oblejším dojmom, najmä v zadných partiách.
Aj napriek tomu, že vlajková loď českej značky narástla do dĺžky o vyše 4 centimetre, rozdiel v šírke a výške je zanedbateľný, dokonca rázvor náprav je identický. Príplatkové Bi-LED svetlá majú po novom až o 40 percent vyšší svetelný výkon, nechýbajú pritom ani efektné kryštalické prvky či animované smerovky. Zatiaľ čo tvary exteriéru sú evolúciou predchodcu, v interiéri nastala revolúcia – nová, horizontálne orientovaná palubná doska má už v základe 10" digitálne budíky (narozdiel od Kodiaqu stále s kaplnkou) a voľne stojací 10" displej infotainmentu novej generácie (za príplatok až 13").
Škoda upriamuje veľkú pozornosť aj na interaktívne ovládače Smart Dials na stredovej konzole – tri otočné voliče slúžia primárne na nastavenie teploty ventilácie či hlasitosti, vďaka ich konfigurácii je ale možné nastavovať sekundárne funkcie (jazdné režimy, vyhrievanie/ventilácia sedadiel a pod.). Zásadnou novinkou pre značku Škoda je zmena umiestnenia voliča automatickej prevodovky, keďže ten sa zo stredového tunela presunul za volant na pravej strane. Stredová konzola tak pôsobí čistejším dojmom a ponúka viac užitočných odkladacích priestorov.
Ako automobilka prízvukovala už po predstavení modelu Kodiaq, aj pre Superb platí, že zákazník má možnosť výberu. Naráža tak na skutočnosť, že aj nová generácia ponúkne širokú paletu motorických verzií rôzneho druhu. Konkrétne pôjde až o 6 variantov – základný benzínový motor 1.5 TSI premiérovo v mild-hybridnej verzii či ako nový plug-in hybrid iV, základným stavebným kameňom sú ale dvojlitrové motory TSI a TDI, každý v dvoch výkonnostných vyhotoveniach. Štandardom je 7-stupňové DSG (6-stupňové pre PHEV), no a dva najsilnejšie dvojlitre sú sériovo s pohonom 4x4.
Superb aj napriek čoraz masívnejšej elektrifikácii ostáva verný klasike, avšak medzigeneračne sa najzásadnejšie vylepšil práve plug-in hybrid s dodatkom iV. Vďaka 25,7 kWh batérii má totiž po novom zaručiť až 100-kilometrový elektrický dojazd (WLTP). Veľkým benefitom je podpora nielen 11 kW AC nabíjania, ale aj až 50 kW DC nabíjania – z 10 na 80 percent sa akumulátor dobije za 25 minút. Ďalšou kľúčovou inováciou sú aj príplatkové adaptívne tlmiče DCC Plus. Ich dvojventilové riešenie má docieliť lepšiu schopnosť individuálne filtrovať nerovnosť aj väčší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami tuhosti. O výrobu novej generácie sa premiérovo postará bratislavský závod Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12