Naspäť Autor: martinzmartina, 2.11.2023, 19:30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Značka Škoda po novom Kodiaqu práve svetu ukázala aj svoju druhú kľúčovú novinku tohto roka. Superb 4. generácie prichádza s radom vylepšení, naďalej ale zastúpi klasiku, ktorá ponúkne širokú paletu pohonných jednotiek aj narozdiel od súrodeneckého Passatu aj oba karosárske varianty – liftback a Combi. Ich spoločným znakom sú ostro rezané línie, ktoré boli však kvôli lepšej aerodynamike a novému dizajnovému jazyku Modern Solid viac tvarovo optimalizované. Nový Superb sa tak na prvý pohľad radikálne nezmenil, pôsobí ale oblejším dojmom, najmä v zadných partiách.

Aj napriek tomu, že vlajková loď českej značky narástla do dĺžky o vyše 4 centimetre, rozdiel v šírke a výške je zanedbateľný, dokonca rázvor náprav je identický. Príplatkové Bi-LED svetlá majú po novom až o 40 percent vyšší svetelný výkon, nechýbajú pritom ani efektné kryštalické prvky či animované smerovky. Zatiaľ čo tvary exteriéru sú evolúciou predchodcu, v interiéri nastala revolúcia – nová, horizontálne orientovaná palubná doska má už v základe 10" digitálne budíky (narozdiel od Kodiaqu stále s kaplnkou) a voľne stojací 10" displej infotainmentu novej generácie (za príplatok až 13").

Škoda upriamuje veľkú pozornosť aj na interaktívne ovládače Smart Dials na stredovej konzole – tri otočné voliče slúžia primárne na nastavenie teploty ventilácie či hlasitosti, vďaka ich konfigurácii je ale možné nastavovať sekundárne funkcie (jazdné režimy, vyhrievanie/ventilácia sedadiel a pod.). Zásadnou novinkou pre značku Škoda je zmena umiestnenia voliča automatickej prevodovky, keďže ten sa zo stredového tunela presunul za volant na pravej strane. Stredová konzola tak pôsobí čistejším dojmom a ponúka viac užitočných odkladacích priestorov.
 

Kľúčové informácie

  • sériovo full-LED, za príplatok Matrix-LED svetlá (36 segmentov)
  • rozmery karosérie: 4 912 (kombi 4 902) × 1 849 × 1 481 mm 
  • 17 až 19" disky kolies, 8 lakov karosérie (6 úplne nových)
  • aerodynamicky koeficient odporu vzduchu Cx = 0,23, kombi 0,25
  • batožinový priestor: 645 litrov, kombi až 690 litrov
  • 3 druhy predných sedadiel: Loft, Lounge a Suite
  • všetky textílie výhradne z recyklovaných materiálov
  • 15 W bezdrôtové nabíjanie smartfónu s funkciou chladenia
  • 28 Simlpy Clever riešení
     

Ako automobilka prízvukovala už po predstavení modelu Kodiaq, aj pre Superb platí, že zákazník má možnosť výberu. Naráža tak na skutočnosť, že aj nová generácia ponúkne širokú paletu motorických verzií rôzneho druhu. Konkrétne pôjde až o 6 variantov – základný benzínový motor 1.5 TSI premiérovo v mild-hybridnej verzii či ako nový plug-in hybrid iV, základným stavebným kameňom sú ale dvojlitrové motory TSI a TDI, každý v dvoch výkonnostných vyhotoveniach. Štandardom je 7-stupňové DSG (6-stupňové pre PHEV), no a dva najsilnejšie dvojlitre sú sériovo s pohonom 4x4.
 

Motorické verzie

  • 1.5 eTSI | 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI iV | 150 kW/204 k
  • 2.0 TSI | 150 kW/204 k alebo 195 kW/265 k (4x4)
  • 2.0 TDI | 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4x4)


Superb aj napriek čoraz masívnejšej elektrifikácii ostáva verný klasike, avšak medzigeneračne sa najzásadnejšie vylepšil práve plug-in hybrid s dodatkom iV. Vďaka 25,7 kWh batérii má totiž po novom zaručiť až 100-kilometrový elektrický dojazd (WLTP). Veľkým benefitom je podpora nielen 11 kW AC nabíjania, ale aj až 50 kW DC nabíjania – z 10 na 80 percent sa akumulátor dobije za 25 minút. Ďalšou kľúčovou inováciou sú aj príplatkové adaptívne tlmiče DCC Plus. Ich dvojventilové riešenie má docieliť lepšiu schopnosť individuálne filtrovať nerovnosť aj väčší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami tuhosti. O výrobu novej generácie sa premiérovo postará bratislavský závod Volkswagen.

Zdroj: Škoda Auto

Tagy: Škoda Superb
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12