Naspäť Autor: Martin, 15.11.2023, 23:14

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Camry patrí medzi tradičné piliere značky Toyota, nemožno sa teda čudovať, že japonský výrobca sa snaží tradičný sedan vo svojom portfóliu udržať čo najdlhšie. V uplynulých hodinách sme tak spoznali v poradí už 9. generáciu, ktorá stojí na identickej platforme (TNGA-K) ako doteraz. V porovnaní s predchodcom sa výrazne nelíši ani charakteristická silueta karosérie, hoci oba jej konce sú úplne nové. Exteriérový dizajn, obzvlášť v prípade prednej masky nadväzuje na najnovšiu generáciu modelu Prius, o čom svedčia najmä špecificky tvarované úzke predné svetlá.

Zásadnou zmenou však prešiel interiér, ktorý je po novom podstatne modernejší a šúčasne nadobúda elegantnejšie tvary. Horizontálne orientovaná palubná doska je štandardne vybavená 7" digitálnymi budíkmi a 8" dotykovou obrazovkou uprostred. Vo vyšších výbavách XLE a XSE sú však obrazovky v oboch prípadoch zväčšené až na 12,3", zatiaľ čo základné látkové čalúnenie strieda koža (k dispozícii vo viacerých odtieňoch). Aj napriek novým obrazovkám Toyota ostáva verná viacerým fyzickým ovládacím prvkom, dokonca v rámci stredového tunela ponecháva aj konvenčnú páku predovky.
 

Kľúčové informácie

  • štandardne dodávané adaptívne full-LED svetlá
  • 18 až 19" disky kolies, možnosť dvojfarebného lakovania karosérie
  • asistenčné systémy Toyota Safety Sense 3.0
  • stupňe výbavy: LE, SE, XLE a XSE
  • príplatkový 10" head-up displej
     

Aj napriek tomu, že na niektorých trhoch bolo Camry k dispozícii aj so šesťvalcom, nová generácia vsádza výhradne na 2,5-litrový benzínový štvorvalec, ktorému sekunduje v poradí už 5. generácia hybridného systému značky. Na výber budú pritom dve verzie – základ s pohonom výhradne predných kolies a systémovým výkonom 168 kW/228 koní alebo verzia s pohonom všetkých štyroch kolies AWD (druhý elektromotor na zadnej náprave) a celkovým výkonom 173 kW/235 koní. O sprevodovanie sa stará dobre známa e-CVT prevodovka, veľké zmeny však mali nastať v naladení podvozka, ktorá dostal nové tlmiče. Úvod predaja je v prípade USA naplánovaný na budúcu jar, do Európy by sa novinka mala dostať neskôr v priebehu roka.

Zdroj: Toyota

Tagy: Toyota Camry
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12