Model Panamera nebol sprvoti prijatý veľmi pozitívne, za ostatné roky sa však stal jedným z hlavných pilierov značky Porsche, ktorý sa etabloval na trhu. V uplynulých hodinách nemecký výrobca predstavil v poradí už 3. generáciu, ktorá sa ale na pohľad zásadné nemení. Tradičná silueta 5-dverového športového GT sa tak prakticky nemení, akurát jeho zadná časť bola viac uhladená, naopak predok nabral na optickej robustnosti, dravosti a veľkosti otvorov na prívod vzduchu. Aj nová generácia pritom prichádza v dvoch dĺžkach karosérie – okrem štandardnej verzii bude na výber aj o 15 cm predĺžená verzia Executive.
Tak ako modernizovaný Cayenne, aj nová Panamera prichádza s palubnou doskou v štýle elektromobilu Taycan – súčasťou sériovej výbavy je zahnutý, plne digitálny 12,6" prístrojový štíť, zatiaľ čo centrom elegantnejšej palubnej dosky je 12,3" displej s vynoveným multimediálnym prostredím. Ako opcia sa do ponuky premiérovo dostáva aj 10,9" obrazovka pred spolujazdcom so špeciálnym filtrom, vďaka ktorému premietaný obsah neodrádza od pozornosti vodiča, pretože ten ho nevidí.
Okrem absencie analógového otáčkomera Porsche upúšťa od ďalších tradičných riešení – spínaciu skrinku na fyzický kľúč nahradilo tlačidlo (naďalej pod volantom na ľavej strane), naopak na pravej strane je nový volič prevodovky, keďže doterajšiu fyzickú páku na stredovom tuneli vymenil shift-by-wire volič. Stredový tunel tak pôsobí čistejším dojmom, ponúka viac odkladacích priestorov a pribudli aj dotykové tlačidlá.
V úvode predaja budú k dispozícii 2 motorické verzie – šesťvalcová Panamera s pohonom výhradne zadných, respektíve ako Panamera 4 všetkých štyroch kolies, zatiaľ čo na teraz vrcholný variant zastúpi Turbo E-Hybrid s osemvalcom a elektromotorom (140 kW/190 k) v 8-stupňovej prevodovke PDK. Vďaka prítomnej batérii s kapacitou 25,9 kWh dokáže plug-in hybrid absolvovať v zmysle WLTP 83 až 93 km na čisto elektrický pohon. Rýchle DC nabíjanie palubný systém nepodporuje, 11 kW nabíjanie však zaručí plné nabitie za 2 hodiny a 39 minút.
Základné vyhotovenie dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy (verzia 4 za 4,8 s), osemvalcový variant túto disciplínu zvláda už za 3,2 sekundy. Vecou štandardnej výbavy je dvojkomorové a dvojventilové vzduchové odpruženie Porsche Active Suspension Management, za príplatok je však po ruke aktívny podvozok Porsche Active Ride, ktorého tlmiče komunikujú s elektricky ovládaným hydraulickým čerpadlom.
Zdroj: Porsche
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12