Model Duster sa v doterajších dvoch generáciách predal v počte viac ako 2,2 milióna kusov, ide tak o mimoriadne úspešný projekt. Môže za to predovšetkým veľmi nízka cena a vysoká pridaná hodnota. V nastolenom trende chce Dacia pokračovať aj v prípade úplne novej, v poradí 3. generácii, ktorá však k tomu pridáva značne modernejšie technológie a podstatne príťažlivejší dizajn. Nový Duster má totiž nielen robustnejšie, ale aj atraktívnejšie navrhnuté tvary, ktoré pochádza z pôvodného konceptu Bigster.
Jedno z cenovo najdostupnejších SUV tak dostalo svalnaté nárazníky, štýlové prvky karosérie a efektne navrhnuté svetlá na oboch jej koncoch. Samozrejme, v rámci úzkej masky nechýba nové logo, na ktoré opticky priamo nadväzuje grafika denného LED svietenia. Rumunský výrobca vyzdvihuje aj početne zastúpené plasty v spodnej časti karosérie – nazýva ich Starkle, sú bez laku a z 20 % recyklované.
Podstatne modernejší je aj interiér, ktorého štýlovejšie navrhnutá palubná doska sa hrdí 10,1" dotykovou obrazovkou. Aj napriek tomu, že systém podporuje dokonca už aj bezkábalový Apple CarPlay/Android Auto, Dacia ponúka aj šikovný držiak na mobil priamo vedľa displeja. Štandardom sú napokon analógové budíky, za príplatok pribudli 7" digitálne budíky. Okrem atraktívnejšieho dizajnu a štýlových elementov (medené doplnky, nápis Duster pred spolujazdcom, 2-farebné čalúnenie) je novinkou aj malý shift-by-wire volič automatu, ktorý nahrádza doterajšiu mechanickú páku.
S príchodom novej generácie nastali nemalé zmeny aj pod kapotou – úplne vypadol naftový motor (dCi), naopak zavládla masívnejšia elektrifikácia. Aj Dacia už totiž ponúkne hybridné varianty, no naďalej v ponuke ostáva aj LPG vyhotovenie. To je vskutku unikátom na trhu, keďže rumunský výrobca priamo z fabriky ponúka dvojpalivovú verziu Eco-G. Vďaka 50-litrovej nádrži na benzín a 50 litrovej nádrži na LPG tak môže Duster atakovať dojazdom 1 300 kilometrov. S touto technológiou je Dacia veľmi úspešná, keďže vybavenou bolo až 34 % Dusterov predošlej generácie.
Štandardná výbava zahŕňa 6-stupňovú manuálnu prevodovku, verzia Hybrid 140 je však vybavená špeciálnym elektrifikovaným automatom, ktorý má 4 prevodové stupne pre motor a ďalšie 2 pre elektromotor. Práve hybrid s jediným štvorvalcom k dispozícii je najväčšou technickou novinkou pre Duster – kombinuje benzínovú 1,6-ku s elektromotorom a štartér-generátorom. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 1,2 kWh, no a práve elektrická sústava má podľa výrobcu v meste znížiť spotrebu až o 40 %. Duster naďalej ponúkne nielen pohon prednej nápravy, ale voliteľne aj systém 4x4. Cenu ešte nepoznáme, štartovať by ale stále mala pod hranicou 20-tisíc €.
Zdroj: Dacia
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12