Pri príležitosti osláv tohtoročného 50. jubilea modelu Golf automobilka Volkswagen predstavila jeho modernizovanú podobu. 8. generácia sa zmenila predovšetkým vpredu – nové nárazníky dopĺňajú štandardne dodávané užšie predné full-LED svetlá (za príplatok iQ.Light Matrix-LED technológia), ktoré jemne pozmenili svoj tvar. Efektnejšiu podobu získali aj zadné svetlá s tmavým podkladom a dynamickými smerovkami pri systéme iQ.Light. Do ponuky sa následne dostali nové laky karosérie, typy diskov a novinkou je aj podsvietené predné logo. Kvôli tomu sa však doterajší radar presunul spoza loga do spodnej časti nárazníka. Novinkou sú aj dodatočné plakety verzií (R-line, GTI/GTE), ktoré si našli miesto na predných dverách.
Väčšie zmeny nastali v interiéri – automobilka reaguje na kritiku a vracia späť volant s fyzickými tlačidlami, zatiaľ čo dotykové lišty pod stredovým displejom sú už odteraz osvetlené. Facelift zároveň prináša obrovskú, voľne stojacú dotykovú obrazovku, ktorá môže maž až 12,9". Spolu s ňou prichádza aj infotainment MIB 4. generácie s vynoveným prostredím, novými funkciami a 360-stupňovým kamerovým systémom. Palubný systém navyše ponúka aj nového hlasového asistenta IDA, v rámci ktorého je integrovaný aj chatbot ChatGPT.
Prekvapením je, že z ponuky motorických verzii vypadol trojvalec 1.0 TSI, zároveň sa však lúčime aj s GTD a verziou Alltrack. Prím tak odteraz hrá 1,5-litrový benzínový štvorvalec, ktorý bude k dispozícii v konvenčnom vyhotovení TSI, ako mild-hybrid eTSI a plug-in hybrid TSI eHybrid. 2-litrové TSI v úvode predaja dostane len ikonický variant GTI, ktorý si medzičasom prilepšil o 20 koní. Neskôr sa však benzínový dvojliter objaví nielen v chystaných verziách Clubsport a R, ale aj v “civilnom” podaní s výkonom 150 kW/204 koní a pohonom 4Motion. Všetky aktuálne ponúkané motorizácie sa spoliehajú výhradne na predný pohon.
Najväčší progres nastal pri plug-in hybridných vyhotoveniach, ktorých batéria má miesto 10,6 až 19,7 kWh. Elektrický dojazd tak má presiahnuť hranicu 100 km. Palubný systém pritom po novom podporuje až 11 kW AC nabíjanie a súčasne aj až 50 kW DC nabíjanie.
Zdroj: Volkswagen
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12