Ani 2. generácia Q7-čky neostáva svojej povestnej dlhovekosti nič dlžná a na scéne vydrží dlhšie ako je to v rámci jedného generačného cyklu zvykom – predchodca bol predstavený v roku 2005, no vyrábal sa až do roku 2015, kedy bula spustená produkcia súčasnej generácie. Tá sa síce v rámci modelového roku 2020 dočkala modernizácie, no teraz Audi predstavuje jej facelift s poradovým číslom dva.
V tomto prípade možno hovoriť len o drobnej evolúcii prvej modernizácie, čo podpisuje najmä nezmenený samotný tvar svetiel na oboch koncoch. Ich vnútro však naopak prešlo zásadnou inováciou – vzadu evidujeme OLED technológiou s prepracovanou grafikou a štyrmi druhmi svetelného podpisu, vpredu sú k dispozícii nielen voliteľné svetlá Matrix-LED, ale premiérovo aj HD Matrix-LED technológia s doplňujúcim laserovým diaľkovým svetlom. To sa aktivuje pri rýchlostiach nad 70 km/h, pokiaľ nie sú pred autom iné vozidlá. Hlavné svetlá pritom dopĺňa funkcia digitálneho svetelného podpisu, ktorý rovnako ako vzadu ponúka prostredníctvom infotainmentu MMI voľbu jednej zo štyroch grafík. Decentnou zmenou prešli nárazníky, naopak vo vnútri dizajnové zmeny nenastali.
Rovnako ako nedávno modernizované Q8, aj Q7 sa vo vynovenej podobe v úvode predaja ukáže v štyroch motorických verziách. Gro tvoria 3-litrové šesťvalce, zatiaľ čo vrchol už tradične zastúpi osemvalcový variant SQ7, ktorý však naďalej ostáva v TFSI podobe (niekdajšie 4-litrové TDI sa už nevráti). Technicky sa prakticky nič nemení, všetky motory spolupracujú s 8-st. automatom tiptronic, permanentným pohonom všetkých kolies quattro a mild-hybridným 48 V systémom.
Q7 stojí sériovo na oceľových pružinách, vecou príplatkovej výbavy je však elektronicky riadené vzduchové odpruženie (klasické alebo športové) s plynulým adaptívnym tlmením. Voliteľne je možné SUV osadiť aj riadením všetkých kolies (SQ7 sériovo) či elektromechanickou aktívnou stabilizáciou náklonov. Najväčšie SUV od Audi vstúpi na trh v prvom štvrťroku, zákazníkov chce pritom osloviť atraktívnou cenovou ponukou – základný variant 45 TDI totiž štartuje na Slovensku s cenovkou od 68 930 € (55 TDI od 71 870 €), čo je v porovnaní s konkurenciou výrazne nižšia suma. Vrcholný variant SQ7 začína tesne pod hranicou 100-tisíc €.
Zdroj: Audi
Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS
Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena
Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky
POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39
Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38
Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou
Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34
Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec
Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32
Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie
Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory
DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31
Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri
BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou
Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec
Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30
Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie
Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily
Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom
Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií
Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic
Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá
BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2
Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi
BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5
Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?
Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19
Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20
Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18
Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16
Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17
Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15
Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14
Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13
Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8
Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov
Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9
Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10
Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1
Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7
Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6
Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5
Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4
Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3
Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2
Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11
Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12