Naspäť Autor: martinzmartina, 23.6.2023, 00:31

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

Najočakávanejšia novinka značky Mercedes-Benz pre rok 2023 uzrela svetlo sveta v oboch karosárskych verziách. Úplne nová, v poradí už 6. generácia (W124) triedy E po dizajnovej stránke nadväzuje najmä na triedy C a S, automobilka sa však predovšetkým tvarom svetiel a ich grafikou snaží svoje jednotlivé modely odlíšiť – zadné svetlá majú hviezdicovú grafiku, zatiaľ čo predné svetlá sú opticky prepojené čiernym prvkom priamo s maskou. Tá má v závislosti od stupňa výbavy rôzne výplne. Premiérovo sa navyše trieda E môže pýšiť nielen osvetleným rámikom masky, ale aj zapustenými kľučkami.  

Interiér stelesňuje kombináciu rozloženia jednotlivých ovládacích prvkov zo súčasných modelov značky, narozdiel od elektromobilov EQE či EQS však pred posádkou vpredu nie je Hyperscreen, ale menší Superscreen – 12,3" digitálne budíky totiž nie sú súčasťou panelu obrazoviek zaliatych za sklom, stredový dotykový displej aj voliteľná obrazovka pred spolujazdcom sú súčasne o čosi menšie. V rámci príplatkovej výbavy je možné siahnuť pod head-up displeji s prvkami rozšírenej reality.
 

Kľúčové informácie

  • príplatkové LED svetlá Digital Light s funkciou premietania symbolov na vozovku
  • 17 až 21" disky kolies, zväčša s aerodynamickým dizajnom
  • rozmery karosérie: 4 949 x 1 880 x 1 468 milimetrov
  • batožinový priestor: 540 litrov (sedan)/615 litrov (kombi)
  • 3. generácia infotainmentu MBUX (hlasové ovládanie, prvky rozšírenej reality)
  • vstavaná kamera uprostred palubovky umožňuje videohovory
  • podpora aplikácii tretích strán (Tiktok, Zoom či Angry Birds)
  • interaktívne náladové osvetlenie, 4D priestorový zvuk Burmester
     

V čase uvedenia na trh budú k dispozícii výhradne štvorvalcové verzie. Nové plug-in hybridné verzie majú 25,4 kWh akumulátor a elektromotor s výkonom 95 kW. Palubný systém podporuje až 55 kW nabíjanie, elektrická dojazd by mal pritom atakovať 120 kilometrov. Všetky verzie majú výhradne 9-stupňový automat a už v základe podvozok Agility Control s adaptívnymi pružinami. V ponuke je samozrejme aj vzduchové odpruženie (kombi sériovo na zadnej náprave) či riadená zadná náprava so 4,5-stupňovým vychýlením kolies.
 

Motorické verzie

  • E 200 | 2.0 R4, 150 kW/204 koní a 320 Nm
  • E 220d (4Matic) | 2.0 R4, 145 kW/198 koní a 440 Nm
  • E 300e (4Matic) | 2.0 R4 + el., 230 kW/312 koní a 550 Nm
  • E 400e 4Matic | 2.0 R4 + el., 280 kW/380 koní a 650 Nm

Zdroj: Mercedes-Benz

Tagy: Mercedes-Benz trieda E
Najaktuálnejšie články

Škoda Octavia v rámci faceliftu dostala lepšie svetlá a väčší displej, naopak prišla o TDI a 4x4 vo verzii RS

Audi Q7 má za sebou 2. facelift. Drobné vizuálne zmeny okoreňujú laserové svetlá a atraktívna cena

Golf oslavuje 50. výročie faceliftom, ktorým Volkswagen napravuje doterajšie nedostatky

POZOR, na cestách sa zásadné zmenia dopravné predpisy! | PODCAST #39

Máme pre vás zaujímavý investičný tip! | PODCAST #38

Nový Tiguan aj Passat majú slovenské ceny. Sú výrazne drahšie, no s bohatšou výbavou

Čím sériový Cybertruck ohúri a v čom nakoniec sklame? | PODCAST #34

Mercedes-AMG prekvapil vstupným modelom do sveta ostrých kupé, úplne nové CLE 53 Coupé má šesťvalec

Stále lacný, no oveľa krajší! Čo ponúka nový Duster? | PODCAST #32

Podstatne modernejší, dizajnovo príťažlivejší a elektrifikovaný. Toto je nový Duster od Dacie

Porsche odhalilo Panameru 3. generácie. Evolúciu dizajnu dopĺňa digitálnejší kokpit a elektrifikované motory

DUEL: Je lepšie nové E-čko alebo nová 5-ka? | PODCAST #31

Obľúbený Hyundai Tucson čaká facelift, veľké zmeny nastanú najmä v interiéri

BMW približuje motoršport k sériovým autám, pre ostré M-ká ponúkne špeciálne disky s centrálnou maticou

Ikonická Toyota Camry žije ďalej, v 9. generácii sa už však spolieha výlučne na hybridný štvorvalec

Superb naživo. V čom sklame a v čom je kráľom triedy? | PODCAST #30

Nový Superb ostáva verný klasike. Vlajková loď Škody ponúkne spaľovacie motory, obrovský kufor aj obe karosérie

Mini Cooper 5. generácie a Countryman 3. generácie sú realitou, avšak zatiaľ len ako elektromobily

Peugeot 3008 sa mení na elektrický „fastback SUV“ s veľkým dojazdom a futuristickým interiérom

Úplne nový Volskwagen Tiguan ponúkne špičkové technológie a širokú paletu motorických verzií

Renault spravil v rámci svojej SUV ofenzívy elektromobil už aj zo slávneho modelu Scénic

Audi decentne vylepšuje svoje vlajkové SUV, kľúčovou novinkou sú špičkové svetlá

BMW ukázalo X2 druhej generácie premiérovo aj v čisto elektrickom vyhotovení iX2

Mercedes-Benz uvádza na trh úplne novú triedu E, a to ako sedan aj kombi

BMW predstavilo 8. generáciu radu 5 spolu s elektrickou verziou i5

Najväčšie SUV značky Škoda prešlo medzigeneračnou výmenou. Čím chce zaujať nový Kodiaq?

Americká ikona chce prekonať tie najlepšie superšporty. Ako? | PODCAST #19

Nebezpečná závislosť, ktorú neznášajú ženy vás vyjde na tisíce € | PODCAST #20

Chystá sa najlepšia automobilová akcia na Slovensku – Rally Radosti 2023 | PODCAST #18

Paradox! Nová prémiovka je lacnejšia ako takmer 10-ročný Ford | PODCAST #16

Šokujúce: Vráti AMG do C 63 opäť osemvalec?! | PODCAST #17

Konečne sa bude o Slovensku písať v dobrom | PODCAST #15

Najlepšie autá, aké sme doposiaľ testovali | PODCAST #14

Veľká škoda, že svet prichádza o takéto autá | PODCAST #13

Takto bude vyzerať nový Golf, v interiéri ukrýva veľké prekvapenie | PODCAST #8

Volkswagen Passat prichádza v 9. generácii už len ako Variant s obrovským kufrom a širokou paletou motorov

Vyskúšali sme to najlepšie od AMG. Aj najhoršie? | CARIN PODCAST #9

Nemilé zážitky z testovania áut, jedno skoro zhorelo | CARIN PODCAST #10

Zlaté časy skončili. Prečo budú autá už len drahšie? | PODCAST #1

Šikana z Bruselu alebo prirodzený vývoj? | PODCAST #7

Toto je úplne nové BMW 5, ktoré má brutálne vychytávky | PODCAST #6

Čínske značky idú bomby, naozaj ovládnu o pár rokov EU trh? | PODCAST #5

Sulík ide tvrdo, v kampani je proti "zákazu" spaľovacích motorov | PODCAST #4

Kde budú nové radary a aké autá policajti dostanú? | PODCAST #3

Exkluzívne info o novom Mercedese a obrovský ergonomický fail od VW | PODCAST #2

Nesledujete F1? Tak toto je dôvod prečo začať | PODCAST #11

Hľadali sme najlepšie nové auto do 30-tisíc € | PODCAST #12